Laatu­lupaus

Tarjottavat liikennepalvelut

Hyvinkään Liikenne Oy tarjoaa aikataulunmukaisia reitti- palvelu- ja tilausliikennepalveluja Hyvinkään kaupunkiseudulla ja Etelä-Suomen läänin alueella.

Palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen

Reiteistä, aikatauluista sekä niissä tapahtuvista muutoksista Hyvinkään Liikenne Oy tiedottaa verkkosivuillaan www.hyvinkaanliikenne.fi, sekä painetuissa aikatauluissaan. Aikatauluja on saatavana Hyvinkään Liikenne Oy:n toimistossa, Hyvinkään paikallisliikenteen linja-autoissa, Hyvinkään rautatieaseman lipunmyynnissä, Hyvinkään kaupungin infosta sekä mm. useilta kioskeilta.

Hyvinkään paikallisliikenteen aikataulut vaihtuvat kahdesti vuodessa. Talviaikataulut tulevat voimaan syksyllä ja kesäaikataulut keväällä.

Tilausajoissa tietoa kalustosta ja päiväretkistä löytyy Hyvinkään Liikenne Oy:n verkkosivuilta.

Tarjouspyyntöjä tilausajoista voi pyytää puhelimitse Hyvinkään Liikenne Oy:n toimistosta p. 019 439690 tai sähköpostitse toimisto@hyvinkaanliikenne.fi.

Hyvinkään Liikenne Oy:n toimisto on avoinna arkisin klo 8-16. Muina aikoina ongelmatilanteissa palvelee päivystyspuhelin p. 0400 218660. Päivystyspuhelimessa ei oteta vastaan tilauksia tai tarjouspyyntöjä.

Käytössä olevat matkaliput ja niiden hinnat

Hyvinkään paikallisliikenteessä käytössä olevista lipuista ja niiden hinnoista saa ajantasaista tietoa osoitteesta: www.hyvinkaanliikenne.fi/lippuinfo. Hintoja tarkistetaan valtakunnallisten lippujen tarkistusten yhteydessä.

Lisäksi Hyvinkään paikallisliikenteessä käyvät Matkahuollon myymät liput. Tietoa näistä lipuista saa nettisivulta www.matkahuolto.fi, Matkahuollon toimipisteestä sekä Matkahuollon asiakaspalvelunumerosta 0200 4000.

Käytössä olevat ajoneuvot ja varusteet

Hyvinkään paikallisliikenteessä on käytössä matalalattiaiset linja-autot. Erikoistapauksissa saatetaan yksittäisiä vuoroja, tai vara-autoja, ajaa muillakin linja-autoilla. Matalalattiaiset ajoneuvot on varustettu pyörätuolirampilla.

Tilausajoissa Hyvinkään Liikenne Oy pystyy täyttämään asiakkaiden tarpeet sopimuksen mukaan. Varustevalikoimassa ovat mm. alkolukko, wc, ilmastointi, dvd-soitin ym.

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen

Hyvinkään Liikenne Oy pyrkii kuormittamaan ympäristöä toiminnallaan mahdollisimman vähän. Tähän pyritään esim. vähäpäästöisellä, pienikulutuksisella ja kevyellä kalustolla sekä kuljettajien taloudellisen ajon koulutuksella. Hyvinkään Liikenne Oy:n henkilökuntaa koulutetaan jatkuvasti. Lähes kaikilla kuljettajilla on linja-autonkuljettajan ammattitutkinto.

Saadun ja kerätyn asiakaspalautteen kautta yritys toivoo saavansa tärkeää tietoa toimintansa laadusta ja kehittämistarpeista. Palautteisiin vastataan mahdollisimman nopeasti viimeistään viikon aikana. Paikallisliikenteen asiakaspalautteet käsitellään vuosittain Hyvinkään kaupungin kanssa. Palautetta voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen toimisto@hyvinkaanliikenne.fi.

Tarvittaessa asiakastyytyväisyyttä mitataan myös muilla tavoin.

Valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset

Yritys käsittelee asiakkaiden valitukset välittömästi niiden tultua tietoon. Hinnan palautuksista ja mahdollisista vahingonkorvauksista neuvotellaan aina tapauskohtaisesti.

Vammaisten ja liikuntarajoitteisten tarpeet ja palvelut

Paikallisliikenteen ja palvelulinjojen kalusto on matalalattiaista ja varustettu pyörätuolirampein. Kuljettajat avustavat asiakkaita tarpeen mukaan. Kalusto täyttää liikenteen tilaajan vaatimukset.